onsdag den 15. oktober 2014

Sidste opdatering på det "store" strømforbrug

Jeg har længe været forundret over det meget store strømforbrug, der har været i huset. Fra starten fik jeg at vide, at genveksanlægget var sat i gang for at tørre huset. Det eneste, der ikke gav mening var, at genveksanlægget slet ikke kan bruge så meget strøm i følge brugsanvisningen. Da jeg spurgte for tredje gang, fik jeg at vide, at det ikke var genveksanlægget, der kørte alligevel, men en anden tørremaskine, der bare var koblet på genveksrørene.
Nilan styrepanel opsat

Nu er den anden maskine slukket, hvilket kan ses på strømforbruget. De sidste 2 dage er der kun brugt 4 kWh, og det er jo ingenting, når der de sidste 45 dage er brugt 1250 kWh. Hver kWh skal ganges med 2 kroner. Se mere om det samlede forbrug af byggestrøm via linket.

I dag fik jeg så en snak med montøren fra Airtjek, der installerede det rigtige genveksanlæg. Han var i gang med at sætte anlægget i gang, og kunne fortælle en masse om, hvordan anlægget kører i varme og kolde perioder. Det lærer vi nok en masse mere om, når vi overtager huset om 2 uger.

Airtjek | montering | Nilan Comfort 300
Besøg fra Airtjek på en regnfuld dag

Ingen kommentarer:

Send en kommentar